منبر اینترنتی
cyber menbar - پایگاه نشر معارف اسلامی

نظام جمهوری اسلامی نسبتی با اشرافی‌گری ندارد و مردم مقابل مسوول تجمل‌گرا می‌ایستند.

حجت الاسلام دکتر لطفی‌زاده عصر جمعه 26 دی‌ماه، در مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در باغ فیض تهران با بیان این مطلب گفت :‌ یکی از ابعاد مهم زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها ساده‌زیستی بود که امروز باید در سبک زندگی همه ما و به ویژه مسئولین کشور نمایان باشد.

وی ضمن تأکید بر این نکته که ساده‌زیستی به داشتن کاسه گلی و روی حصیر نشستن نیست گفت : ساده‌زیستی را باید در پرهیز از اسراف و دوری از اشرافی‌گری و تجملات دانست.

لطفی‌زاده افزود : پیشنهاد یا تصویب حقوق 52 میلیونی و افزایش سقف حقوق مدیران از 7 برابر به 21 برابر حداقل حقوق با سبک زندگی فاطمی نسبتی ندارد و مردم مقابل اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی مسئولینی که اینچنین عمل می‌کنند خواهند ایستاد.

سخنران مراسم ایام فاطمیه در آستان مقدس امامزادگان سید جعفر و حمیده خاتون (علیهما السلام) با قرائت بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره لزوم پرهیز از اشرافی‌گری هم گفت : اشرافی‌گری اگر وارد زندگی ما بشود و به ملاکی برای سخت‎گیری پدر و مادرها در ازدواج جوانان تبدیل گردد نتیجه‌ای جز 12 میلیون جوان مجرد که فاجعه محسوب می‌شود نخواهد داشت.

او با انتقاد از لباس گران‌قیمت برخی مسئولین به عنوان مانور تجمل هنگام مصاحبه در صدا و سیما گفت : مدیری که بالا شهرنشین باشد و اینگونه خرج کند چگونه می‌تواند به فکر محرومین جامعه بوده و برای آنان خدمت کند؟

لطفی‌زاده در پایان گفت : مسئولین کشور باید بدانند مردم و نظام اسلامی مخالف تجمل‌گرایی هستند و خود را باید به زندگی رهبر انقلاب که به اذعان دوست و دشمن، نمونه ساده‌زیستی است نزدیک کنند.

گفتنی است مراسم عزاداری ایام فاطمیه به همت شعبه تهران آستان قدس رضوی از 25 دی ماه به مدت 4 روز و نیز ظهر روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با قرائت قرآن کریم، سخنرانی و مداحی در آستان مقدس امام‌زادگان سید جعفر و حمیده خاتون علیهما السلام باغ فیض در حال برگزاری است و از طریق فضای مجازی هم به صورت زنده پخش می‌شود.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین / منبر اینترنتی : cmenbar@


موضوعات مرتبط: مناسبت ها، سخنرانی مکتوب
برچسب‌ها: باغ فیض, آستان قدس رضوی, اشرافی گری, صدا و سیما
[ جمعه بیست و ششم دی ۱۳۹۹ ] [ 19:29 ] [ محمد لطفی زاده ]

به نام خدای سبحان - سلام علیکم

پس از بررسی محتوای 84 فیلم سینمایی، این بار به سراغ (جمشیدیه) رفته‌ایم که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

در این فیلم سعی شده به پیامدهای فحش دادن و از کوره در رفتن و عصبانی شدن پرداخته شود، هرچند به لحاظ سینمایی اغراق و شعاری بودن گریبان فیلم را گرفته است.

به راستی در جامعه امروزی با همه فشارها و مشکلات، یادگیری مهارت کنترل خشم چه در خانه بین زوجین و چه در سطح جامعه و در مراودات اجتماعی اهمیت فراوانی دارد و چه بسا همانطور که در این فیلم نمایش داده شده بر اثر یک لحظه خشم و عصبانیت، فردی مرتکب قتل شده و پیامدهای آن دامن خود و نزدیکان و اطرافیانش را بگیرد.

نکته مهم دیگر در این فیلم نمایش (النجاةُ فی الصِّدق) است که راستگویی هرچند سختی‌هایی به همراه دارد و پای فرد راستگو را به دادگاه و حتی پای چوبه دار می‌کشاند اما در پایان همین راستگویی به داد او می‌رسد و نجات می‌یابد.

متأسفانه در این فیلم مانند بسیاری دیگر از فیلم‌ها، استعمال سیگار به عنوان یک عنصر آرامبخش هنگام عصبانیت و یا ناراحتی نمایش داده شده است. این در حالی است که استعمال سیگار هم از نظر شرعی جایز نیست و هم از نظر بهداشت و سلامت، منشاء بسیاری از بیماری‌ها است و مرگ و میر ناشی از آن در دنیا از مجموع مرگ ناشی از سه بیماری خطرناک ایدز، سل و مالاریا بیشتر است!

سال ساخت این فیلم همزمان با انتصاب آیت الله رئیسی و ورود ایشان به قوه قضائیه هم بوده است. در این فیلم خانم متهم به قتل با چادر در دادگاه و زندان نمایش داده می‌شود حال آنکه این مسأله ناشی از کج فهمی و کج سلیقگی طولانی مدت در همان ابتدا توسط رئیس جدید قوه قضائیه حل شد و پس از سال‎‌ها به متهمین خانم در دادگاه اجازه داده شد با پوششی غیر از چادر حضور یابند. این اجازه و دستور برای حفظ حرمت چادر و حجاب اسلامی اقدام پسندیده‌ای بود.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین / منبر اینترنتی :  cmenbar@


موضوعات مرتبط: نقد فیلم
برچسب‌ها: جمشیدیه, رئیسی, قوه قضائیه, چادر
[ جمعه نوزدهم دی ۱۳۹۹ ] [ 7:52 ] [ محمد لطفی زاده ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
سلام علیکم

دکتر محمد لطفی زاده
مبلغ و پژوهشگر علوم حوزوی
امکانات وب